EPA - EFFEKTIVITET & PLANLÆGNING

DET AFGØRENDE ER IKKE HVOR LANG TID I HAR TIL RÅDIGHED, MEN HVAD I BRUGER TIDEN TIL.

FOR HVAD NYTTER DET AT VÆRE GOD, HVIS DER IKKE ER TID OG OVERBLIK TIL AT VÆRE DET?

Vi har travlt, og vi husker desværre konstant hinanden på, at vi har travlt – for tænk, hvis vi skulle glemme det!

Vi er blevet mere og mere effektive og vores effektivitet understøttes i dag af en lang række administrative programmer og systemer. Men der er også en personlig effektivitet, der gerne skulle følge med, så vi undgår at miste overblikket, med alt hvad det måtte medfører af konsekvenser - for den enkelte såvel som for jeres virksomhed eller organisation.

PERSONLIG EFFEKTIVITET - DOG MEST PERSONLIG

Effektivitet & Planlægning Analysen, EPA, handler dels om dig som person og dels om de metoder, der ligger bag den adfærd, der gør dig mere eller mindre effektiv i det daglige.

Sammenholdt med dine kollegers resultater giver analysen også et unikt indblik i teamets effektivitet og dermed også i organisationens kompetencer, når der rettes fokus på planlægning og effektivitet.

UDBYTTE FOR DEN ENKELTE OG TEAMET SAMLET

I vil få skabt et overblik i forhold til jeres mål og få muligheden for, at kunne ligge en detaljeret handlingsplan efterfølgende med udgangspunkt i de områder, som I har behov for at styrke yderligere.

Alt præsenteres på en måde, så I kan gå direkte i gang efterfølgende og derfor kan forvente resultater straks.

Med en hvis frihed kan EPA betragtes som den praktiske tilgang til minimering af stress påvirkninger i hverdagen.

FAKTORER DER MÅLES PÅ

Samtlige spørgsmål og dermed også alle 12 kategorier i EPA er nøje udvalgt, så de danner et meget præcist billede af, hvordan det forholder sig med planlægningen og effektiviteten hos den enkelte, teamet og hele dermed organisationen, når der måles på tværs af alle afdelinger.

Det vil være muligt at tilføre spørgsmål og kategorier der er direkte målrettet mod jeres hverdag og forhold, men i udgangspunktet bliver I præsenteret for resultatet inden for følgende områder:

 

►  Holdninger til planlægning og effektivitet

►  Analyse af egen tid

►  Evnen til at prioritere i opgaver og tid

►  Evner til og muligheder for at kunne delegere

►  Graden af og evnerne til håndtering af afbrydelser i hverdagen

►  Om møder og mødedisciplin

►  Om at udarbejde og arbejde efter mål og målsætninger

►  Evnen til at planlægge egne opgaver

►  Evnen til at planlægge og skemalægge egen tid

►  Udskydelser og overspringshandlinger og deres indflydelse på ens arbejdsdag

►  Praktiske rutiner og deres indflydelse på ens overblik

►  Egen indflydelse på og opfattelsen af teamets effektivitet

NÅR JERES RESULTAT ER KLAR

Når resultaterne præsenteres udleveres den enkeltes rapport personligt og fortroligt (hvis det ønskes) i en meget overskuelig form, hvor det meget præcist vil være muligt, at danne sig et overblik over egne styrker og udviklingsområder inden for emnet Personlig Effektivitet & Planlægning (PEP).

Det aftales i planlægningen før gennemførsel, hvordan de enkelte afdelinger og organisationens samlede resultat skal præsenteres.

Mange vælger med stort udbytte, at bakke analysens gennemførsel og resultater op af kursusaktiviteter om emnet Personlig Effektivitet & Planlægning.

Vi støtter jer naturligvis også meget gerne her, hvis I måtte ønske det.

Personlig Effektivitet & Planlægning handsler ikke kun om at være mere effektiv og nå mere i hverdagen. Konceptet handler lige så meget om, at kunne gå hjem til tiden med ryddet skrivebord.

 

Det giver ro i maven!