TÆNK DIG GODT OM!
Og tænk så på en situation hvor du selv har haft en rigtig god oplevelse som kunde. Hvad var det der gjorde, at det var en god oplevelse?
Var det fordi sælgeren eller servicemedarbejderen var god til spørgeteknik, indvendingsbehandling, kunde læse din købssignaler, var god til mersalg eller for den sags skyld var god til afslutningsteknik?
De fleste svarer ”nej!” til det spørgsmål. Det var givetvis fordi medarbejderen var oprigtig, interesseret, hjælpsom, tog sig tid, sørgede for en god stemning og kemi, var serviceminded, satte sig ind i din situation eller andre egenskaber i den retning ikke sandt?
DET GIVER IKKE OPTMALE RESULTATER
De salgsteknikker – alene bare ordet salgsteknikker – som alle sælgere bliver haglet igennem på de traditionelle salgskurser, giver ofte ikke de ønskede resultater på omsætningen efterfølgende. Ikke at forså derhen, at det ikke er nødvendigt at sælgeren kender til dem, men fordi det ikke er dem, der gør en forskel for, om I som virksomhed har succes med jeres salg og jeres service.
ENKEL OG ANDEN TILGANG = RESULTATER
Grundlæggende og lidt forenklet har det vist sig, at når I vil opnå endnu bedre resultater, skabes det bedst ved at fokusere på, at jeres salgs- og servicefolk bliver bedre "menneskeligt" end at de bliver bedre sælgere.
Samtidigt skal de have forståelsen for, hvad det præcist er der gør, at kunderne ønsker at handle hos jer igen og igen. Samtidigt med, at de samme kunder også anbefaler andre at være kunde hos jer.
Ønsker I at forbedre de resultater I skaber i dag, så er der, sat på spidsen, kun fem steder – De 5 Gear – vi i fællesskab skal sætte ind:
- Hvor mange kunder I har
- Hvor mange af jeres kunder I er i en reel salgsdialog med
- Hvor mange af de kunder I handler med
- Hvad jeres kunder køber for i gennemsnit
- Hvad I i gennemsnit har i dækningsbidrag pr. ordre
Det er præcist det SMTF handler om. Indledningsvis at sikre at medarbejderstaben har de fælles menneskelige egenskaber og holdninger, som I som virksomhed mener skal være der, for at de er gode ambassadører for jer og dermed er i stand til, at opbygge de livsvigtige relationer til de kunder de møder i hverdagen.
Når det menneskelige fundament er på plads, arbejdes der målrettet med den enkelte, med teamet og helst hele den interne organisation, så alle præcist ved, hvad de kan gøre for at styrke hvert eneste af De 5 Gear, så:
- I får flere kunder
- I er i reel salgsdialog med flere kunder
- I handler med flere kunder
- Jeres kunder køber mere pr. gang
- Jeres dækningsbidrag pr. ordre vil stige
Ud over de umiddelbare garanterede resultater, vil I opleve at den ændrede fokus, vil have en positiv effekt på den interne kultur og ikke mindst kundeloyaliteten.
SPØRG TIL REFERENCER
Det er fuldt forståeligt, hvis du tænker; Det lyder næsten for godt til at være sandt. Som tidligere nævnt har flere tusinde sælgere stiftet bekendtskab med Sælg Mere Til Flere processen og De 5 Gear, så kontakt os endelig. Vi formidler meget gerne kontakt til nogle af dem, det allerede ”er gået ud over”, så de direkte kan fortælle om deres erfaringer og efterfølgende resultater.