KOMMINIKATION PÅ JOBBET

Vejen til et bedre arbejdsklima - for alle!

Optimer jeres kommunikation internt såvel som eksternt og undgå misforståelser og dårlig stemning.

Rigtig mange af de interne problemer i en organisation eller mellem organisationen og dennes kunder skyldes dårlig eller manglende kommunikation.

Ofte misforstår vi hinanden, fordi vi glemmer, at vi tænker og fungerer forskelligt. Kommunikationen er det vigtigste redskab til at undgå disse misforståelser.

UDBYTTE FOR DIG OG DIN ARBEJDSPLADS

Vores personlige succes i organisationen såvel som i privatlivet er ofte meget afhængig af vore evner til at kunne kommunikere, og evnen til at forstå vore medmennesker.

Gennem Kommunikation På Jobbet får I en række redskaber, som vil være med til at opbygge god og succesfuld kommunikation i forhold til samarbejdsrelationer dig og dine kollegaer imellem.

Det handler om at lære at forstå, at andre ikke nødvendigvis ser det samme, som du selv gør. Du skal være bevidst om dine egne motiver, samt have en indsigt i dine medmenneskers motiver for at kunne tilpasse din adfærd til situationen.

Konceptet henvender sig til alle, hvad enten du er medarbejder, leder - offentlig eller privat ansat. Du skal blot have lyst til at blive bedre til at kommunikere med dine omgivelser.

FORM OG MULIGT INDHOLD

Vi tager udgangspunkt i dig, og gennem øget selvindsigt, trænes forskellige kommunikationsmetoder. Blandt andet benyttes ofte William Marston teori om menneskers adfærd (DiSC modellen) til at kigge på de relationsskabende elementer i din daglige omgang med andre.

Mulige elementer kunne være:
 

  • Indsigt i og forståelse for hensigtsmæssig og uhensigtsmæssig kommunikation i hverdagen
     
  • Introduktion til og udarbejdelse af egen DiSC profil
     
  • Præsentation af DiSC – en adfærdsmodel
     
  • DiSC og relationer
     
  • At læse kollegerne og forstå/acceptere deres handlingsmønstre – også under pres
     
  • Bedre lytte- og spørgeteknik som vejen til bedre kommunikation
     
  • Kommunikationen i teamet
     
  • Kendskab til og forståelse for andre
     
  • At skabe tillid
     
  • Indsigt i egen adfærdsprofil
     
  • Problemløsning og øvelser
     
  • Udarbejdelse af personlig handlingsplan og teamets/afdelingens handlingsplan